Πρόγραμμα

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΜΑΪΟΥ 2021
09.30-11.00 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Προφορικές Ανακοινώσεις
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 Εργαστήριο
Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Επικοινωνιακών Ικανοτήτων (SCQ)
Θέμης Καραμίνης
Γιώργος Σιδερίδης
Σταυρούλα Σταυρακάκη
11.00-11.30 Διάλειμμα
11.30-13.00 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Προφορικές Ανακοινώσεις
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 Εργαστήριο
Οικοδομώντας γέφυρες: διευκολύνοντας τη μετάβαση του παιδιού και της οικογένειας προς την κατεύθυνση των προσδοκιών τους
Γιώργος Φούρλας
13.00-14.30 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Κεντρική Ομιλία
C. Norbury |
Νευροαναπτυξιακές διαταραχές: υπάρχουν διακριτά γλωσσικά προφίλ;
14.30-15.00 Διάλειμμα
15.00-16.00 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Ειδικά Θέματα
Σχολική ετοιμότητα: γιατί είναι επίκαιρη ακόμη;
16.00-17.30 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Στρογγυλό Τραπέζι | Δραστηριότητα και Συμμετοχή – Ποιότητα ζωής
17.30.-18.30 Τελετή Έναρξης
Ομάδα κρουστών “Κρουστωδοί” του τμήματος Μουσικοθεραπείας του Κέντρου Αποκατάστασης Κοινωνικής Στήριξης και Δημιουργικής Απασχόλησης ΑμεΑ “Ο Σωτήρ”

ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΜΑΪΟΥ 2021
09.30-11.00 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Προφορικές Ανακοινώσεις
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 Εργαστήριο
Φωνολογική επίγνωση και ανάγνωση: μια δυνατή σχέση
Σουζάνα Παντελιάδου
11.00-12.30 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Προφορικές Ανακοινώσεις
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 Εργαστήριο
Η εργαζόμενη μνήμη, η συμβολή της στην ανάπτυξη της γλώσσας και η αντιμετώπιση των ελλειμμάτων της Ελβίρα Μασούρα
12.30-13.00 Διάλειμμα
13.00-14.00 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Ειδικά Θέματα
Η λειτουργική Μαγνητική Τομογραφία στη μελέτη του λόγου και των διαταραχών του
14.00-15.00 Διάλειμμα
15.00-16.30 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Κεντρική ομιλία
Yvette D. Hyter
Πραγματολογία: Εκεί που η επικοινωνία και τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά συναντιούνται
16.30-17.00 Διάλειμμα
17.00-18.30 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Προσκεκλημένη Συνεδρία
Αποκατάσταση λόγου σε ελληνόφωνα παιδιά με κοχλιακό εμφύτευμα: Εμπειρικά δεδομένα και τεχνολογικές εφαρμογές
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 Εργαστήριο
Voice disorders with case presentation: from assessment to therapy
Esra Ozcebe & Fatma Esen Aydinli

ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΜΑΪΟΥ 2021
09.30-11.00 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Προφορικές Ανακοινώσεις
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 Εργαστήριο
Προαγωγή λεκτικής ευκρίνειας σε παιδιά με φωνολογικές διαταραχές: από τον ήχο στο νόημα
Κάκια Πετεινού
11.00-11.30 Διάλειμμα
11.30.-13.00 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Προφορικές Ανακοινώσεις
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 Εργαστήριο
What Really Matters: Challenges and Benefits of Adapting Normative Aphasia Tests
Şevket Özdemir, Semra Selvi Balo, Suzan Dilara TokaçModerator: Prof. Dr. İlknur Maviş, Anadolu University
Şevket Özdemir1: Muğla Sıtkı Koçman University
Semra Selvi Balo2: Anadolu University
Suzan Dilara Tokaç3: The University of Groningen, The Netherlands & Macquarie University, Australia
13.00-14.30 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Κεντρική Ομιλία
S. Topbas
| Γνωρίζουμε πραγματικά τις διαταραχές του λόγου στην παιδική ηλικία; Ενδείξεις από 17 χώρες της Ευρώπης
14.30-15.00 Διάλειμμα
15.00-16:30 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Στρογγυλό Τραπέζι Στηρίζοντας την Επικοινωνία στην Ενήλικη ζωή
16:30-18:00 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 Προφορικές Ανακοινώσεις
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 Εργαστήριο
Towards Communication Restructuring: The battle of a superhero and his alliance against a threatening mouse
Giorgos Fourlas
18.00-18.30 Τελετή λήξης
Back to Top

Μαθησιακές Δυσκολίες

Συντονίστρια: Φ. Αναγνώστου


    1. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων προφορικού λόγου στα παιδιά διευκολύνει τη μάθηση του γραπτού λόγου: Θεωρητική τεκμηρίωση, προσαρμογή και περιγραφή δυο εμπειρικά τεκμηριωμένων διδακτικών παρεμβάσεων για μαθητές προσχολικής ή πρώτης σχολικής με γλωσσικές διαταραχές για υποστήριξη και πρόληψη της αναγνωστικής ικανότητας.
      Ποντίκη Κωνσταντίνα
    2. Mathematical Profile Test: ένα διαδικτυακό εργαλείο αξιολόγησης μαθηματικών δεξιοτήτων μαθητών Δημοτικού.
      Γιάννης Καραγιαννάκης
    3. Όραση και μαθησιακές δυσκολίες – Ιχνηλάτηση του οπτικού μονοπατιού ανάγνωσης.
      Ν. Κοζέης, Μ. Τριανταφυλλά, Χ. Τσενίκογλου, Α. Κοζέη, Σ. Τυραδέλλης, Β. Ανδρεαδάκης , Ν. Μπουφαχρεντιν , Ε. Σέρβου, Δ. Μπαχούρου, Ι. Σμυρνάκης, Ι. Ασλανίδης
    4. Διερεύνηση της χρήσης συμβολών Μακατον για ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές.
      Έλενα Αλωνεύτη, Έλενα Θεοδώρου, Ιωάννης Βογινδρούκας
    5. Εφαρμογή και αξιολόγηση του ψηφιακού εργαλείου εκμάθησης της ανάγνωσης iRead σε παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες και αρχάριους αναγνώστες.
      Χρίστου Θεοφανώ, Μαστροπαύλου Μαρία, Ζακοπούλου Βικτωρία, Νεραντζίνη Μιχαέλα, Λεκάκου Μαρίκα
    6. Δοκιμασία Αξιολόγησης Δεξιοτήτων Ανάγνωσης (ΔΑΔΑ).
      Σουζάνα Παντελιάδου, Φαίη Αντωνίου, Γεώργιος Σιδερίδης
    7. Προβλεπτική αξία της αναγνωστικής ευχέρειας για τη διάγνωση της δυσλεξίας στην ελληνική γλώσσα.
      Σοφία Γιαζιτζίδου, Σουζάνα Παντελιάδου, Φαίη Αντωνίου

Διαταραχές επικοινωνίας στην ενήλικη ζωή

Συντονίστρια: Μαντακα Ε.


  1. Διαταραχές επικοινωνίας σε υπερήλικες σε κοινωνικό-ιατρική φροντίδα στην Τσεχία.
    Karel Neubauer, Lenka Neubauerová
  2. Ακουστικές και αντιληπτικές αλλαγές σε αρσενικό-προς-θηλυκό διαφυλικό άτομο.
    Muzeyyen Karaman.
  3. Δυσφαγία και δυσφωνία έπειτα από επέμβαση αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης (ΑΜΣΣ) με πρόσθια προσπέλαση.
    Παπαδοπούλου Σουλτάνα, Ράδη Αικατερίνη - Παναγιώτα, Σκουλέλη Ασημίνα, Ζιάβρα Ναυσικά
  4. Λειτουργική ενδοσκοπική αξιολόγηση vs Evan’s Blue Dye Test για την αξιολόγηση της κατάποσης σε ασθενή με τραχειοτομία.
    Daskalaki E., Stefanidis A., Kynigou M., Breim W., Daskalaki Evd.
  5. Ευαισθητοποίηση του κοινού για την Αφασία την Εποχή της Παγκοσμιοποίησης.
    Μπάρδης Παναγιώτης, Πρώιου Χαρίκλεια
  6. Αξιοπιστία-Εγκυρότητα και πολιτισμική τροποποίηση του La Trobe ερωτηματολογίου στα Τουρκικά (LCQ-TR): Πρόδρομα ευρήματα.
    Mariam Kavakci1, Halil Tayyip Uysal, Aysen Kose, Özkan Saatcioglu
  7. Τουρκική μετάφραση και πολιτισμική τροποποίηση του Modified Mann Swallowing Ability Test σε ασθενείς με οξύ εγκεφαλικά. Μελέτη εγκυρότητας και αξιοπιστίας.
    Hilal Berber Çiftci, Seyhun Topbaş

Κλινικά θέματα κατά την παιδική ηλικία

Συντονιστής: Σ. Κούτρας


  1. Προκλήσεις κατά την λογοπεδική αξιολόγηση ανήλικου πρόσφυγα με συμπτωματολογία διαταραχής λόγου – ομιλίας.
    Θεολόγος Σεϊτανίδης, Ευαγγελινή Αθανασοπούλου, Θεοδώρα Βασιλειάδου, Νίκη Ρέντζιου, Ιωάννα Χατζηλία, Στέλλα Τσιρανίδου, Χρυσάνθη Βασίλαρου, Μαγδαληνή Καραγιάννη, Αναστασία Μπέκα
  2. Γλωσσική εξέλιξη παιδιού με σύνδρομο Down μέσω του γλωσσικού προγράμματος Makaton (μελέτη περίπτωσης).
    Τζουμαϊλής Άγγελος
  3. Θεραπευτικές παρεμβάσεις για τη λεξιλογική ανάκληση σε περιπτώσεις παιδιών με γλωσσική διαταραχή. Σύγκριση σημασιολογικών και φωνολογικών προσεγγίσεων.
    Δεσύλλα Βασιλική, Μουζάκη Αγγελική, Βλασσοπούλου Μαρία, Ράλλη Ασημίνα
  4. Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης στην Κοινότητα.
    Ιωάννα Καραβαγγέλη, Μιρέλλα Γιαννακοπούλου, Μαριάνζ Βιντερσχοβεν
  5. Δυσκολίες Συμπεριφοράς σε Παιδιά Νηπιακής Ηλικίας με Διαταραχές Λόγου και Ομιλίας.
    Π. Γεωργίου, Α. Πατσιαλού, Α. Κωτσοπούλου, Ε. Κουμανιώτη
  6. Διαφορές σε γλωσσικά χαρακτηριστικά μεταξύ παιδιών που διαβιούν σε δύο διαφορετικών τύπων ιδρύματα μακράς φιλοξενίας, σε σχέση με παιδιά που μεγαλώνουν σε τυπικές οικογένειες.
    Ντουμάνης Χρήστος
  7. Ο προσωπικός αφηγηματικός λόγος σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 10 ετών.
    Βογινδρούκας Ι., Τάλλη Ι., Βλασσοπούλου Μ., Τσούτη Λ.

Οργανικοί παράγοντες στις διαταραχές της επικοινωνίας

Συντονίστρια: Blom D.


  1. Διάγνωση των στοματοκινητικών δεξιοτήτων στην σίτιση και ομιλία: Παρουσίαση του Test battery for Oral Motor Skills (TOMS)
    Elena Boyadzhieva-Deleva
  2. Αποτελεσματικότητα των Oral Apereys στην καταληπτότητα της ομιλίας: Παιδιά με στοματοπροσωπική μυϊκή δυσλειτουργία.
    Müge M Çiyiltepe, Can Gürbüz, Burak Karacan, Samet Taşdemir
  3. Γλωσσική άρθρωση στο Σύνδρομο Down: μια μελέτη περίπτωσης με την τεχνική του ηλεκτροπαλατογράφου.
    Κατερίνα Νικολαΐδου
  4. Διερεύνηση της επικοινωνίας, ομιλίας και κατάποσης με τη χρήση των λειτουργικών συστημάτων ταξινόμησης, Communication Function Classification System (CFCS), Eating and Drinking Ability Classification System (EDACS) και Viking Scale (VVS) σε παιδιά και ενήλικες με εγκεφαλική παράλυση στην Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή.
    Στάθης Π., Ψαλλίδα Ειρήνη, Κουτσίκου Μ., Μαρκοπούλου Γ.
  5. Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στην δημιουργία του πρωτοκόλλου μελέτης fMRI στο Νοσοκομείο Παίδων Tallinn από το 2017 μέχρι το 2020).
    Helen Saareoja Valentin Sander
  6. Προσαρμογή της αξιολόγησης Schedule for Oral Motor Assessment στα Τούρκικα και η εγκυρότητα και αξιοπιστία του.
    Ayşegül Yilmaz, Seyhun Topbaş
  7. Μελέτη σχετικά με την φωνητική κόπωση σε διάφορους επαγγελματίες χρήστες φωνής.
    İlayda Kincal, Furkan Ali Irkli
  8. Γνώση, στάσεις και συμπεριφορές των νοσηλευτών για τις γνωστικές και κοινωνικές επικοινωνιακές δεξιότητες ασθενών με μετατραυματική εγκεφαλική βλάβη και οι επιπτώσεις του COVID-19.)
    Mariam Kavakci, Halil Tayyip Uysal1, Rojda Özalp, Seher Merve Ay, Melike Tanrıverdi, Evren Yasar

Αυτιστική Διαταραχή

Συντονιστής: Βογινδρούκας Ι.


  1. Η αυτοεκτίμηση κι η αντίληψη εαυτού ως βάση ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων στο φάσμα του αυτισμού και στις διαταραχές επικοινωνίας: μεθοδολογία και παρέμβαση με το εργαλείο ‘μιλώντας για παιδιά’.
    Βασιλική Σκαρλοπούλου
  2. Η επίδραση της Εντατικής Αλληλεπίδρασης στην λεκτική ανάπτυξη παιδιών με ΔΑΦ που παρουσιάζουν χαμηλό λεκτικό προφίλ.
    Σταύρος Πατσαούρας, Ιωάννης Βογινδρούκας
  3. Έμμεση παρέμβαση για την ανάπτυξη επικοινωνίας και παιχνιδιού παιδιών προσχολικής ηλικίας με ΔΑΦ: Πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος γονέων Hanen More Than Words.
    Μεράβογλου Παρασκευή, Καραβαγγέλη Ιωάννα, Αρσενοπούλου Βάια
  4. Σχέση της εργαζόμενης μνήμης και των λεξικών αναπαραστάσεων σε παιδιά με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας-Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα μιας μελέτης.
    Βασιλική Ζαροκανέλλου, Μαρία Βλασσοπούλου, Γεράσιμος Κολαΐτης, Κατερίνα Παπανικολάου
  5. Σύγκριση των γλωσσικών προφίλ παιδιών με Διαταραχή Κοινωνικής Επικοινωνίας και Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας
    Νικόλαος Κόνδρας, Ειρήνη Καραγιαννοπούλου, Φλώρα Χειλαδάκη, Νικολέττα Κετσιτζή, Πολυξένη Κουραστή, Σταυρούλα Θεοδοσοπούλου, Αντωνιάννα Σπανού, Ιωάννης Βογινδρούκας.
  6. Διάρκεια ανάγνωσης, αριθμός και τύποι λαθών σε ΔΑΦ σε σύγκριση με τυπική ανάπτυξη.
    Katerina Shtereva, Miroslava Stefanova, Nadejda Bocheva, Milena Mihaylova, Tsvetalin Totev, Svetla Staykova, Stoyan Lilov
  7. Αφηγηματική ικανότητα και γλωσσικές ικανότητες σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος.
    Χ. Σιάρκου, Μ.Βλασσοπούλου, Σ. Σταυρακάκη
  8. «Διυποκειμενικές Γέφυρες στη Λογοθεραπευτική Πράξη».
    Ρεσίτη Αγγελική, Χατζηχρήστου Στέλλα, Αβράμπου Αγγελική- Μαρία

Α) Διαταραχές Ροής της ομιλίας
Β) Διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη Λογοθεραπεία

Συντονιστής: Φούρλας Γ.


  1. Η φωνή της Πρωτοβουλίας ΠπΤ.
    Σπύρος Αυγέρης, Ναταλία Κισσαμιτάκη, Βασίλης Παπαθανασόπουλος, Μιρέλα Χωριανοπούλου
  2. ”Ομάδα Ειδικού Ενδιαφέροντος στις Διαταραχές Ροής της Ομιλίας (ΟΕΕΔΡΟ): Πώς με βοηθά, ως λογοθεραπευτή, να ενεργοποιήσω την αλλαγή στην εμπειρία του προσώπου που τραυλίζει;».
    Κατερίνα Καλαϊτζίδου, Μαρία Κλάδου , Δημήτρης Μαρούσος, Ιωάννα Ορφανίδου, Ηλίας Σπυρίδης, Τζωρτζίνα Σταμέλου, Γιώργος Φούρλας, Μιρέλα Χωριανοπούλου
  3. Ο ρόλος του λογοθεραπευτή σε μονάδες ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης: το παράδειγμα της Εταιρίας Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος, Νομού Φωκίδας.
    Γ. Καράμπελα, Δ. Τσέλλου, Α. Τζιμαρά, Α. Φραγκούλη, Β. Χρονόπουλος
    Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής Π. Σακελλαρόπουλος, Νομού Φωκίδας
  4. Βραχεία διεπιστημονική παρέμβαση σε παιδιά 8-11 ετών με μαθησιακές δυσκολίες: Το παράδειγμα μιας κινητής μονάδας στην Περιφέρεια Κρήτης.
    Μαρία Παπαδακάκη, Νεκταρία Πεδιώτη, Σταυρούλα Λιόλιου, Μαριάννα Ηλιάδου, Βασιλική Κουνάλη, Μαρία Κουνουγάκη, Αφροδίτη Μενιουδάκη, Γεράσιμος Μηλαθιανάκης, Νικόλαος Μπιτσάκος, Νάντια Μπουφαχρεντίν, Μαρία Ρόζα Παπαδημητροπούλου, Μιρέλλα Παπαϊωσήφ, Μιχάλης Παπανικολάου, Σοφία Πισιώτα, Σοφία Πιτσικάκη, Ελπίδα Σέρβου, Γιωργία Σκοκάκη, Αλεξάνδρα Σπυριδάκη
  5. Η σημασία της διεπιστημονικής προσέγγισης στην αξιολόγηση των γλωσσικών δυσκολιών παιδιών προσχολικής ηλικίας.
    Καλλιοντζή Ε., ΡάλληΑ.Μ., Ρούσσος Π., Παληκαρά Ο.
  6. Θεμελιώνοντας νευροαναπτυξιακούς δίαυλους στην προωρότητα.
    Ε. Αναστασιαδου, Β. Μοσχακη, Ελευθερια Παπαζολούδη, Γ. Τζεμπελίκου

Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές

Συντονιστής: Καλομοίρης Γ.


  1. Οι γλωσσικές και οι γνωστικές δεξιότητες των παιδιών σχολικής ηλικίας με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή.
    Καραγιαννοπούλου Δ., Ράλλη Α.M., Ρούσσος Π., Πολυχρόνη Φ.
  2. Ακαδημαϊκή επίδοση παιδιών με γλωσσικές διαταραχές που συμμετείχαν σε πρόγραμμα γλωσσικής παρέμβασης.
    Alba Ayuso Lanchares Rosa Belén Santiago Pardoe Inés Ruiz Requies
  3. «Προσδιορισμός των διαγνωστικών κριτηρίων της Αναπτυξιακής Λεκτικής Δυσπραξίας στην παιδική ηλικία: Προκαταρκτικά αποτελέσματα»
    Νικητοπούλου Χ., Πόταγας Κ., Παπαγεωργίου Χ., Βλασσοπούλου Μ.
  4. Σύγκριση της επίγνωσης των δασκάλων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ στην Βουλγαρία και σε άλλα κράτη.
    Polina Mihova, Margarita Stankova
  5. Τρόποι επικοινωνίας ως παράγοντας στον εξατομικευμένο γλωσσικό προγραμματισμό σε παιδιά με κοχλιακά εμφυτεύματα.
    Slavina Lozanova, Ivelina Stoyanova
  6. Συγκριτική μελέτη των πραγματολογικών δεξιοτήτων σε σύνδρομο Down και σύνδρομο Williams.
    María de la Salud Martínez Martínez, Esther Moraleda Sepúlveda
  7. Πολύγλωσση ανάπτυξη σε περίπτωση κρανιοσύνωσης: Μελέτη περίπτωσης.
    Carolina Bodea Hațegan, Dorina Talaș
  8. Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή και Επικοινωνιακές Δεξιότητες.
    Νεου Ε., Βλασσοπούλου Μ., Λαζαράτου Ε., Παπαγεωργίου Χ.